.
Цены на бензин  |  
Тарифы ЖКХ  |  
Недвижимость  |  
Депозитные ставки  |  
Материнский капитал  |  
Е-декларации  |  
Бюджет 2018  |  
Децентрализация  |  
Реформы в Украине  |  
Ассоциация с ЕС  |  
Зона свободной торговли  |  
Безналичные платежи  |  
Сланцевый газ  |  
Тарифы на газ   |  
Пиратство в Украине  |  
Европротокол  |  
Что будет с гривной?  |  
Налог на недвижимость  |  
Таможенный союз  |  
Цены на нефть  |  
Налог на прибыль  |  
Возмещение НДС  |  
ВВП Украины   |  
Рынок Форекс   |  
Единый налог  |  
Налоговая декларация  |  
Оффшорные зоны  |  
Цены на газ   |  
Лизинг  |  
Автострахование  |  
ОСМД  |  
Пенсионная реформа  |  
Безвизовый режим  |  
Биометрический паспорт   |  
Вклады СССР   |  
Техосмотр  |  
Новый год  |  
Тарифы на воду  |  
Тарифы на электричесвто  |  
Тарифы на отопление  |  
Отмена льгот  |  
Дороги в Украине  |  
Реконструкция Почтовой площади  |  
Вторая волна кризиса  |  
Доступное жилье   |  
Реформа БТИ   |  
Ипотека  |  
Авторынок  |  
Автокредиты   |  
Автогражданка  |  
Кредиты МВФ  |  
Инфляция в Украине  |  
Прожиточный минимум  |  
Государственный долг  |  
Инвестиции в золото  |  
Транспорт   |  
Скоростные поезда  |  
Маршрутки  |  
Метро  |  
Авиаперевозки  |  
Армия чиновников  |  
Налог на роскошь   |  
Верховная рада  |  
Жизнь олигархов  |  
Привилегии депутатов  |  
Карточка киевлянина   |  
Проверки бизнеса  |  
Наводнение  |  
Запрет курения  |  
Валютный сбор  |  
Курс доллара  |  
Курс евро  |  
Реконструкция ГТС  |  
LNG-терминал  |  
Фондовая биржа  |  
Туризм  |  
Качество продуктов  |  
Приватизация  |  
Штрафы в Украине  |  
ГАИ  |  
Мошенничество  |  
Интернет  |  
Демонтаж киосков  |  
Белорусские продукты   |  
Работа таможни  |  
Таможенный кодекс   |  
Денежные переводы   |  
АПК  |  
Работа коллекторов  |  
Образование  |  
Банкомат  |  
Афера Родовид банка  |  
Рейдерские атаки   |  
Возвращение МММ  |  
Рынок труда  |  
Трудовой кодекс   |  
Кредитование  |  
Страхование  |  
Налогообложение  |  
Продажа земли  |  
IT-технологии  |  
Акции протеста  |  
Борьба с коррупцией  |  
Укртелеком  |  
Аптеки в Украине  |  
Укрзализныця  |  
Зеленый тариф  |  
Медицина  |  
Контрактная армия  |  
Налоговый кодекс   |  
Игорный бизнес  |  
Платежный баланс  |  
Жилищный кодекс   |  
Урожай


Податкові перевірки 2011: теорія і практика

ЧЕТВЕРГ, 24 НОЯБРЯ 2011, 16:37
Просмотров: 10272     Комментариев: 0

 

 

 

ПОДАТКОВІ ПЕРЕВІРКИ 2011: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА

 Ігор Ткач, партнер «Arzinger» 

 


 

 

 

ОСНОВНІ ЮРИДИЧНІ АСПЕКТИ ПРОВЕДЕННЯ ПОДАТКОВИХ ПЕРЕВІРОК

Види податкових перевірок:



Камеральна перевірка:

  • Проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків
  • Проводиться без будь-якого спеціального рішення керівника податкового органу або направлення на її проведення 
  • Перевіряється вся податкова звітність суцільним порядком 
  • Не обов'язкова згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки 

Фактична перевірка:

  • Проводиться на підставі рішення керівника органу податкової служби з обов'язковим наданням до початку перевірки копії наказу платникові податків 
  • Здійснюється без попередження платника податків (особи)
  • Проводиться двома і більше посадовими особами органу державної податкової служби у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції 
  • Проводиться за наявності однієї з вичерпного переліку обставин, встановлених ПК України (п. 80.2 ст. 80 ПК України) 

Фактична перевірка: об'єкт перевірки

  • Дотримання порядку здійснення розрахункових операцій; 
  • дотримання порядку здійснення ведення касових операцій; 
  • наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію; 
  • дотримання порядку здійснення виробництва та обігу підакцизних товарів; 
  • дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору; оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). 

Планові та позапланові документальні перевірки

      Планова перевірка:       Позапланова перевірка:
  • Повинна бути передбачена у плані-графіку 
  • Проводиться за наявністю однієї з виключного переліку підстав (ст. 78 ПК України) 
  • Проводиться на підставі рішення керівника органу податкової служби 
  • Проводиться на підставі рішення керівника органу податкової служби 
  • Рішення про проведення перевірки оформлюється наказом 
  • Рішення про проведення перевірки оформлюється наказом 
  • Періодичність визначається залежно від ступеня ризику 
  • Обов'язковим є повідомлення платника до дня проведення перевірки 
  • Обов'язковим є повідомлення платника за 10 календарних днів до дня проведення перевірки
 


Відмова в допуску до проведення виїзної перевірки 

  • факт вчасного вручення повідомлення про проведення перевірки не підтверджений (для планової перевірки); 
  • не вручено наказ про проведення перевірки; 
  • направлення на проведення перевірки не містить необхідних реквізитів; 
  • на направленні на перевірку відсутній підпис керівника органу державної податкової служби або його заступника та/або відсутня печатка органу державної податкової служби; 
  • не пред'явлено службове посвідчення. 

Деякі практичні аспекти проведення перевірки 

  • Виділити для тих, хто здійснює перевірку, окреме приміщення; 
  • визначити спеціальну людину, що супроводжуватиме перевіряючих та надаватиме їм документи; 
  • скласти перелік документів, що надаються; 
  • надавати документи тільки під підпис тих, хто здійснює перевірку; 
  • документи надаються тільки ті, що мають відношення до предмета перевірки; 
  • вилучення оригіналів первинних документів можливе тільки у випадках, передбачених КПК України або за рішенням суду; 
  • копії документів повинні бути завіренні платником податків і скріплені його печаткою; 
  • при відмові платника податків надати копії документів складається акт, що підписується представником податкової та платником податків; 
  • законодавством не заборонено фіксування ходу проведення перевірки засобами відео- та аудіозапису; 
  • складати акти із залученням незацікавлених осіб про допущенні порушення законодавства перевіряючими. 

СПОРИ ЗА УЧАСТЮ ПОДАТКОВИХ ОРГАНІВ

Оскарження рішень податкових органів

 

Заперечення до акту податкової перевірки 

  • Доповнення переліку документів, що перевіряються 
  • Строк – 5 робочих днів з моменту отримання акту перевірки 
  • Результат – відповідь ДПС 

Прохальна частина заперечення: 

  • змінити висновки акту перевірки; 
  • провести повторну перевірку. 

Оскарження дій посадових осіб ДПІ 

У випадку, якщо ДПІ не виносить податкового повідомлення-рішення, можна оскаржити дії посадових осіб ДПІ щодо складання акту перевірки і викладення висновків 

  • на предмет відповідності Наказу №984 від 22.12.2010 «Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства» 
  • порушення інтересів платника податків (справа 2а-5812/1370) 

Сам акт оскаржити не можна: 

  • Інформаційний лист від 30.11.2009 № 1619/10/13-09 

Податкові перевірки: адміністративне оскарження 

  • Платник податків має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня зі скаргою про перегляд рішення податкової інспекції. Процедура адміністративного оскарження рішень органів державної податкової служби є дворівневою; 
  • не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків; 
  • платник податків зобов'язаний письмово повідомити контролюючий орган про оскарження його рішення; 
  • обов'язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом покладається на контролюючий орган
  • протягом строку процедури адміністративного оскарження податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. 

Судовий порядок оскарження 

  • Позовна заява щодо оскарження податкових повідомлень-рішень підвідомча адміністративному суду; 
  • строк звернення з позовом становить 1095 днів; 
  • момент обчислення строку – з дня отримання податкового повідомлення-рішення; 
  • продовження тривалості строку звернення до суду – у випадку застосування процедури адміністративного оскарження; 
  • податкове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили; 
  • Кримінальна справа може бути порушена відносно посадових осіб платника податку тільки у випадку, якщо податкове зобов'язання стало узгодженим. 

Недійсність правочинів

Реальність господарської операції

Що доводити: 

  • Рух активів у процесі здійснення господарської операції. 
  • Установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції 
  • Установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку. 

(Лист ВАСУ «Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України» від 02.06.2011 № 742/11/13-11)

Економічна доцільність 

  • Недосягнення мети як то отримання прибутку не може вважатися порушенням вимог чинного законодавства за умови, що судами була перевірена економічна доцільність зазначених дій 

(Довідка про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами окремих норм Закону України «Про податок на додану вартість» ВАСУ від 15.04.2010р.) 

  • «Економічна ж доцільність зазначених послуг є оціночним поняттям та може бути встановлена за наслідками комплексного економічного аналізу діяльності підприємства, у тому числі і після спливу певного проміжку часу» 

(Ухвали Вищого адміністративного суду України від 07.04.2011, справа № К-4181/08, від 04.11.2010, справа № К-23556/10, від 22.06.2011, справа № К-28434/10).

Судові аспекти справ, порушених за поданням податкових органів 

  • Встановлено особливості судового провадження за поданнями податкових органів щодо (ст. 183-3 КАС України) щодо: 
  1. зупинення видаткових операцій; 
  2. підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту; 
  3. стягнення коштів за податковим боргом; 
  • загальні норми КАСУ застосовуються з врахуванням особливостей ст. 183-3 КАСУ; 
  • подається протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності; 
  • суд відмовляє в прийнятті подання, якщо: 
  1. заявлено вимогу, не передбачену ч. 1 ст.183-3 КАС України; 
  2. з поданих до суду матеріалів вбачається спір про право; 
  • відмова у прийнятті подання унеможливлює повторне звернення заявника з таким поданням. Можна звернутися з тими самими вимогами в загальному порядку. 

Материал подготовлен на основе выступления на II Ежегодной "Украинской Налоговой Конференции", организованной компанией "Ф.А.-Сервис" 



МАТЕРИАЛЫ ПО ТЕМЕ
Loading...
SELECTORNEWS



комментировать
  Имя:
Текст сообщения:
img
quote
strike
underline
italic
bold



обновить картинку
Введите символы с картинки:






ПогодаПрогноз погоды
Погода в Одессе

влажность:

давление:

ветер:


Мета-Новости
ПОПУЛЯРНЫЕ СТАТЬИ